Kinderen en jongeren

Zondagsschool

Iedere zondagochtend na de kerkdienst is er zondagsschool van ongeveer 11.30-12.00 uur.

Alle kinderen van 4-12 jaar zijn van harte welkom! We leren voornamelijk Psalmverzen en Bijbelteksten uit ons hoofd.

Ook praten we na over de preek en denken we met elkaar na over de Bijbel.

Om de veertien dagen is er op zaterdag kinderclub van 14.00-15.45 uur. Wat doen we op de club? We beginnen altijd in de kring met bidden tot God. We vragen bijvoorbeeld aan God of Hij ons een fijne middag wil geven.

We zingen ook liederen met elkaar. Daarna vertelt één van de juffen een mooi verhaal, een geschiedenis uit de Bijbel. Na de Bijbelvertelling, krijgen we drinken met wat lekkers en gaan we creatief aan de slag. Dingen die we bijvoorbeeld doen zijn iets verven, houtbranden, kaars versieren, enzovoorts. De jongere kinderen kunnen bijvoorbeeld een kleurplaat inkleuren.

Voor de kinderen die wat minder houden van creatieve dingen, zijn er ook nadenkpuzzels of spellen te doen, zoals tafeltennis. Aan het eind van de middag komen we weer terug in de kring en danken we God voor de middag.

Alle kinderen van ongeveer 4-12 jaar zijn van harte welkom! Ook als je geen christen bent en misschien wel niets van de Bijbel weet, ben je welkom!

Spring gerust een keer binnen om de sfeer te proeven en te kijken of het iets voor je kind is!

Waarom heten we ‘De Schatzoekers’?

Wij geloven dat de Bijbel Gods Woord is. Daarmee is de Bijbel voor ons een grote schat en alles wat erin staat is van grote waarde!

Net zoals je naar een schat heel goed moet zoeken, is het belangrijk om heel goed in de Bijbel te lezen om te weten te komen wie God is, hoe wij Hem kunnen leren kennen en liefhebben en hoe we écht gelukkig kunnen worden. Op de kinderclub ‘zoeken we naar schatten’ als we luisteren naar de vertellingen uit de Bijbel.

Wat is ons doel?

We willen graag dat kinderen een fijne middag hebben! Ook hopen we dat kinderen door de vertellingen uit de Bijbel Jezus leren liefhebben en écht gelukkig worden.

Kinder-Bijbel-Club
De Schatzoekers

Catechisatie

Voor jongeren vanaf ongeveer 12 jaar is er de gelegenheid naar catechisatie te komen. Tijdens catechisatie wordt er aan jongeren onderwijs gegeven in de geloofsleer van de kerk.

We maken hierbij vooral gebruik van de Heidelbergse Catechismus. (www.heidelbergse-catechismus.nl/)

Naast het geven en ontvangen van onderwijs spreken we ook met elkaar over geloofsvragen en actuele onderwerpen.

Catechisatie vindt plaats in de koffieruimte van de kerk, op iedere maandagavond tussen 19:00 uur en 20:00 uur in de schoolperiode.